Godło
Szkoła Podstawowa nr 173
Wesołek
Płyta Mruczy Winyl
Pogoda w SP 173
Certyfikat ISO 9001:2008
Logo Mistrzowie Kodowania
Logo Wars i Sawa
Logo Twoje dane - Twoja sprawa

Był sobie raz ziemniaczek! Zajęcia w świetlicy szkolnej.

Październik to miesiąc ziemniaka! Któż z nas ich nie lubi!? Serwowany na różne sposoby cieszy nasze podniebienia :) Dlatego z okazji jego święta, nauczyciele świetlicy szkolnej zorganizowali obchody Dnia Ziemniaka! Tego dnia, korytarz szkoły zamienił się w warsztat, istną kuźnię ziemniaczanych ludzików. Uczniowie ochoczo podjęli wyzwanie. Konkurencja na najładniejszego ziemniaczanego ludzika obudziła ducha zdrowej rywalizacji. Nie brakowało dobrej zabawy i uśmiechu na twarzach naszych milusińskich. Każdy z uczestników wykazał się talentem twórczym i niesamowitą wyobraźnią. Do tworzenia ludków wykorzystano ziemniaki, plastelinę, wykałaczki a także kolorowe piórka i brokaty. Uwieńczeniem konkurencji było nagrodzenie najlepszych prac drobnymi upominkami. Równie chętnie, uczniowie odpowiadali na pytania związane z bohaterem dnia. Opowiadali o ulubionych ziemniaczanych potrawach a także wymieniali inne, znane im nazwy złoto-żółtej kuleczki.
To było wyjątkowe popołudnie.

16 października mija 39 rocznica wyboru kard. Karola Wojtyły na papieża

JPII Obyśmy nie stracili sprzed oczu tej przejrzystości,
z jaką przychodzą ku nam wydarzenia zabłąkane w niewymiernej wieży,
w której człowiek jednakże wie, dokąd idzie.
Miłość sama równoważy los.
Obyśmy nie rozszerzali wymiarów cienia.
Promień światła niechaj pada w serca i prześwietla mroki pokoleń.
Strumień mocy niech przenika słabości.
Nie możemy godzić się na słabość.

Kraków 1974, Karol Wojtyła (Jan Paweł II)

 

14 października- Dzień Edukacji Narodowej

W czas złotej jesieni           deeen
To święto przypada,
Gdy wśród drzew podcieni
Grad kasztanów spada.

Kiedy liście wiatrem
Tańczą bosanowę,
A świt wiesza mokre
Mgły październikowe.

Warsztaty przyrodnicze nad Jeziorkiem Czerniakowskim

j cz 3Spacerując brzegiem Jeziorka Czerniakowskiego uczyliśmy się obserwować przyrodę wokół nas. Poznawaliśmy drzewa rosnące wokół Jeziorka. Dowiedzieliśmy się, kto nocuje w wiszących na drzewach budkach, z czego śmieją się mewy śmieszki nad Jeziorkiem, gdzie mieszka wiewiórka, czym się różni trzmiel od pszczoły, czy jeże jedzą jabłka. Podczas warsztatów wikliniarskich, wyplataliśmy z wikliny gniazda dla wiewiórek.
Jez Cz

Niech MOC BĘDZIE Z NAMI … WOLONTARIUSZAMI

Kto może zostać wolontariuszem? Odpowiedź na to pytanie wydaje się być prosta. Każdy!
Dlaczego zatem nie wszyscy zostają wolontariuszami? Teraz już nie jest tak łatwo. Najczęściej słyszymy narzekania na brak możliwości finansowych i czasu. Jeszcze trudniej, jeśli zastanowimy się nad wolontariatem dziecięcym. Tu często współdecydują rodzice.
Nie ma co ukrywać, działania związane z wolontariatem wymagają zaangażowania i zajmują sporo czasu. Czasem słyszymy, że wolontariat odciąga dzieci od nauki, a przecież wysokie wyniki, osiągnięcia na polu edukacyjnym, są marzeniem wielu rodziców. Jednakże nie zapominając o sukcesach edukacyjnych, należy położyć nacisk na rozwój osobowości dziecka i jego kompetencji społecznych. Praca, bo tak śmiało można nazwać zaangażowanie na rzecz innych, rozbudza motywację do działania, pozwala na kształtowanie umiejętności pracy w zespole. Planowanie długofalowych działań, czy wreszcie nawiązywanie znajomości i podtrzymywanie relacji społecznych, możemy zaliczyć do kolejnych korzyści płynących z podejmowanych inicjatyw. Dzieci chętnie włączają się do szkolnych akcji pomocowych, jednak tylko wąskie grono angażuje się w takim stopniu, że można nazwać ich liderami szkolnego wolontariatu. Ci, w sposób szczególny nabierają umiejętności kierowania pracami grup zadaniowych, planowania działań i oceny możliwości. To oni po przeprowadzeniu akcji dokonują analizy tego, co można uznać za sukces. Oceniają, co należałoby poprawić w kolejnych krokach. Ktoś powie: Wow! Brzmi poważnie! Czy my naprawdę mówimy o dzieciach ze szkoły podstawowej? Tak, to właśnie tu i teraz wielu z naszych uczniów określa swoje przyszłe role społeczne. Przecież nie od dziś wiadomo, że szkoły średnie, uczelnie wyższe, czy pracodawcy szczególnie cenią osoby aktywne, kreatywne, chętne do podejmowania wyzwań. Działania, które podejmujemy z własnej woli na rzecz innych cenione są często bardziej niż stopnie na świadectwie. Dlaczego? Dlatego, że wolontariusz to osoba poszukująca rozwiązań problemów. To ktoś, kto nie załamuje rąk, ale szuka możliwości. Wierzy, że angażując się i włączając w działanie, jest w stanie zmieniać rzeczywistość. Jest jeszcze jedna ważna, by nie rzec bezcenna umiejętność, którą doskonalą wolontariusze. Z dnia na dzień potrafią oni lepiej zarządzać swoim czasem. W grupie jasno komunikują się i potrafią delegować zadania. Dzieci po kilku spotkaniach i wzajemnej obserwacji rozpoznają swoje mocne strony i dzielą się obowiązkami. Akcje i zadania, które uda się doprowadzić do końca traktują jako swój sukces. Uczą się, że nawet, jeśli przegra się bitwę, zwyciężyć można wojnę. Dlatego, jeśli dziecko przyjdzie i zapyta, czy może zostać wolontariuszem, pomyśl trzy razy zanim odpowiesz, że zabraknie czasu na kolejne zajęcia dodatkowe. Zastanów się, co zyska Twoje dziecko, kiedy przyjdzie i zrobi coś dla innych razem ze swoimi kolegami. Pomyśl, że nie tylko miło spędzi popołudnie. Zobacz, że robi to również dla siebie. Popatrz z dumą i pomyśl, że masz przed sobą coraz bardziej niezależnego młodego człowieka. I wspieraj dziecko w realizacji marzeń.
Zapraszam na koło szkolnego wolontariatu
Patrycja Kraczek – Zimnicka Opiekun koła wolontariuszy SP173 im. Górników Polskich
wol

 
© Szkoła Podstawowa nr 173